Ze všech stran na nás útočí moderní technologie a cizí jazyky. Dovolím si parafrázovat českého velikána Járu Cimrmana, můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom diskutovat, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat.
Teď ale vážně. Proč moderní technologie nevyužít k usnadnění výuky jazyků? Kdo někdy zažil výuku cizího jazyka v běžní třídě ví, že nemůže být příliš efektivní při nácviku konverzace. Buď zapojíme všechny žáky, např. ve dvojicích, a rázem se přeneseme do místa, pro které se vžil výraz „jako v židovské škole“. Z chodby pak vypadá tato třída, že má stále ještě přestávku a učitel do hodiny nedorazil. Navíc mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že soustředit se na obrovský výkon nepoplést výslovnost, rody, pády a podobně, bývá v takovém prostředí poněkud nesnadné. Nebo učitel zvolí cestu – dva mluví, ostatní poslouchají (=nudí se). Co s tím? Bez mluvení je výuka cizího jazyka na nic. Takže, proč nevyužít již zmíněné moderní technologie? Jazyková laboratoř ROBOTEL nabízí takřka revoluční řešení. Lze v ní vytvořit v rámci běžné učebny prostor pro rozhovor bez rušivých vlivů. A to není vše. Lze zaznamenat rozhovory žáků a později s nimi pracovat. Lze se tedy věnovat individuálně všem žákům v hodině. A to je tedy obrovská výhoda. O tom, jak velký bude přínos použití jazykové laboratoře, rozhodne čas. Ale všechny předpoklady stát se dobrým pomocníkem má.
Mgr. Veronika Matějková
Tablety ovšem nevyužívá jen jazyková laboratoř . Díky jejich snadné manipulaci je využíváme také v hodinách přírodopisu při skupinové či individuální práci založené na vyhledávání a zpracování informací, při hrách i testech.
Bc. Věra Valová
Další recenzi naleznete též na stránkách veskole.cz : http://www.veskole.cz/clanky/moderni-vyuka-cizich-jazyku-s-jazykovou-laboratori-na-zs-dube