Projektový den – čtenářská gramotnost
Prvňáčci začali svůj den představením svého plyšového kamaráda, který se chtěl také něco dozvědět o Dubé . To aby se trochu rozpovídali. Dále pokračovali ve skupinách, skládali puzzle, trénovali náslovnou hlásku, četli a dle šifry skládali názvy zajímavých míst v Dubé. Samozřejmě také navštívili výstavu dětských prací. Den utekl jako voda. Byl moc prima. Jana Pancová, Renata Andresová
Druháčci se, stejně jako ostatní třídy, dozvěděli mnoho zajímavých věcí o Dubé a okolí. Začali procházkou po Dubé, kterou ukončili na výstavě dětských prací na téma Dubá, ve škole vypracovali pracovní list s pověstí o Starém Berštejně – kam se pomocí virtuální reality dokázali přemístit..zase pěkný den – plný nových informací…
Zdena Wagenknechtová, Klára Strnadová
Třeťáčci prožili toto:1. návštěva galerie, 2. úkoly na téma Dubá ve skupinách: křížovka o Dubé, skládání vět, hledání informací v textu, doplňování, pojmová mapa, tvorba vět o Dubé.
Anna Dvořáková, Adriana Velebná
Čtvrťáci četli a plnili různorodé úkoly samostatně, ve dvojicích i ve skupinách. Četli o historii města, jeho zajímavostech i obecné informace, četli z map a lámali si hlavu s lehce logickými úlohami.
Jana Konopáčová, Markéta Maříková
V 5. A vyhledávali informace a zajímavosti o Dubsku, možnosti ubytování a výlety do okolí na stránkách města a v Kronice města Dubá, tvořili leták pro turisty. V kronice si četli o roce 2019, kdy nastoupili do školy a stali se z nich čtenáři. Veronika Matějková, Žaneta Holoubková
Čtenářská gramotnost na téma Dubá proběhla v 5.B ve znamení dobré nálady,kterou dětem nepokazila ani námaha ze zpracování obtížnějšího textu.Snad k tomu přispěla i malá vsuvka v podobě tématické návštěvy Galerie Pošta.Tam nám paní Myšková,které tímto děkujeme,představila obrázky Dubé,které malovaly děti nejen naší školy a školní družiny,ale i děti z dětského domova v Deštné a děti ze ZUŠ.Ve škole každý z žáků obdržel text týkající se historie našeho města,po jehož přečtení se měl zamyslet nad,pro něj, neznámými slovy.Slova,kterým děti nerozuměly,jsme si vysvětlili.Často si dokázali spolužáci vzájemně některá slova objasnit.Pak následoval složitější krok – zvýraznění důležitých pasáží textu a klíčových slov.Ti rychlejší si pod text zvládli z důležitých faktů udělat i výpisky.(Výpisky se nám totiž mooc hodí!Kdo porozumí textu,dokáže si udělat výpisky a pak se mu také o dost lépe učí.)Nad zvýrazněnými slovy,souslovími nebo větami později děti živě diskutovaly a obhajovaly před kamarády své názory.Paní učitelka s paní asistentkou diskuzi pouze usměrňovaly. Děti se samy víceméně shodly na stejných poznatcích. Některé děti ale ještě měly chuť bádat v zapůjčených knihách a seznamovaly spolužáky s mnohými zajímavostmi o Dubé,které vyčetly.Na závěr jsme vytvořili pojmovou mapu s fakty o našem městě Dubá.
Petra Volejníková, Nina Porschová
Na druhém stupni se např. šesťáci seznamovali s historií naší školy, kde postupně zjišťovali, kolik dětí a učitelů ve škole v dané roky bylo, kteří rodiče do školy chodili, kolik dětí mělo vyznamenání, kolik dětí muselo opakovat ročník… Informace čerpali ze starých kronik.
Jana Heringová, Veronika Pejpalová
A čím se zabývali žáci 7. a 8. třídy? Zachyceno na fotografiích. Jindřiška Brunclíková, Tomáš Ehrenberger, Kateřina Hendrychová
No a konečně devítka. Práce s textem, hledání informací, rozhodování o pravdivosti či nepravdivosti výroků, výpisky, myšlenkové mapy, brainstorming a návštěva výstavy. To vše bylo náplní aktivit v deváté třídě na téma Dubá . Veronika Zítková (ve třídě zastoupila Denisa Qubbajová), Aneta Kučerová