8.třída se Týdne vody účastnila v pátek 28.3.2014. V projektu Nevšední matematika všedního dne jsme se věnovali tematickému celku Provoz akvárií.
Počítali jsme, kolik Kč zaplatí škola za vodu při její výměně v akváriích během jednoho měsíce a během jednoho roku.
V rámci tématu v občanské výchově Naše vlast si žáci zasoutěžili ve znalostech českého vodstva. Aktivity jsme rozšířili i o vodní toky a plochy světa, provedli jsme srovnání, brainstorming a závěrečnou diskusi.
Žáci 6.třídy dělali v hodině fyziky laboratorní práci zaměřenou na objem kapaliny. K měření objemu pomocí odměrných válců použili vodu. Nejprve si ji napustili do kádinky a pak vždy část odlili do válce. V něm určovali objem vody v mililitrech.
Mgr. Sochová
Dnes jsme splnili úkol Den vody. Projektík proběhl v hodině matematiky.
Děti pracovaly ve dvojicích. Typovaly, kolik vody se spotřebuje při různých činnostech v domácnosti, porovnávaly se správnými údaji. Dále jsme se seznámili se spotřebou vody při výrobě potravin. Potom jsme počítali slovní úlohy – s vodou ( potřeba vody na zalévání zahrady, kolik vody vykape z kapajícího kohoutku a porovnávali jsme velikosti jezer apod. V poslední úkolu žáci vytvořili výstup.
Liduška Kadlečková
Na 22. března připadá Světový den vody. My čtvrťáci jsme si k němu vytvořili při hodině angličtiny s paní učitelkou Havránkovou krásný znak. Symbolizuje vodu, jídlo a energii. Práce nás moc bavila. Ondřej Kos
25. 3. 2014 – hodina Aj
Děti se podívaly na krátký film Water-Energy-Food, který byl anglicky mluvený. Dozvěděly se, jak je potřebná voda k pěstování , výrobě jídla, výrobě energií a energie zase ke zpracování vody.
Z přinesených obalů od potravin si vytvořily do sešitu graf na vodu, energii a jídlo.
DEN VODY VE 2.TŘÍDĚ
Ve středu 26. března jsme ve 2. třídě věnovali tématu voda čtvrtou hodinu. S paní učitelkou Wagenknechtovou jsme si povídali o koloběhu vody v přírodě, potom jsme si povídali, kde všude můžeme vidět vodu. Když jsme vybarvovali obrázek, poslouchali jsme u toho skladbu Vltava českého skladatele Bedřicha Smetany a písně Prší, prší a Prší krásně. Na závěr jsme si ještě řekli, jak je voda potřebná a důležitá a kolik je potřeba vody k výrobě např. papíru, cukru a mléka.
Žáci druhé třídy a Gabriela Havránková
Den vody u prvňáků
Nejprve jsme si povídali o významu vody pro všechny živočichy a rostliny. Pak jsme hledali místa, kde se setkáme s vodou doma i ve škole. S vodou se musí šetřit – to nám napovídají i tabulky u vodovodních kohoutků všude ve škole. Není pro všechny lidi na světě samozřejmé otočit kohoutkem a mít vodu.
Poslechli jsme si příběh kapičky Járy = koloběh vody v přírodě. Zahráli jsme si na kapičku Járu – nejprve tulení se k sobě jako pramínek. Pak chození po třídě = teče potůček, stojíme u sebe s rukama nahoře = rybník, chození po třídě a šustění = moře, vyskakování = vypařování, uzavřený kruh = mrak, tleskání = prší. Každý si pak svoji kapičku Járu namaloval.
Bylo to úžasné, zábavné i poučné.
Mgr. Jana Mašková