V rámci ročního plánu EVVO mají děti navštívit alespoň jednou ročně chovatelskou třídu v jakémkoliv předmětu. Někteří už svou hodinu prožily. I hodina ČJ nebo AJ může být jiná a zajímavá.
Druháci prožili hodinu češtiny u zvířátek. Na 8 lístečků měli napsat názvy zvířátek z učebny, seřadit je podle abecedy, nechat si to zkontrolovat, případně opravovali a lepili na čtvrtku.

Abeceda to je věda...V pátek 25.5.2012 jsme měli hodinu českého jazyka u zvířátek. V této hodině si děti procvičily popis. Pracovaly ve dvojicích. Vybraly si libovolné zvířátko, které je zaujalo a snažily se jej popsat. Měly k dispozici i knihy a mohly doplnit vlastní práci i o poznatky z encyklopedie a jiných knih o živočiších. Nakonec namalovaly obrázek.Hodina se nám všem líbila.Popisujeme zvířátkoHodina v chovatelské tříděVe středu 23. 5. navštívila šestá třída chovatelskou třídu. Prohlédli jsme si zvířátka a inspirovali se tak pro obrázky do soutěže Kamarád do útulku nepatří, pořádané ku příležitosti světového dne zvířat. Moc se nám mezi zvířátky líbilo a náš obdiv patří paní učitelce Janě Maškové, za to, že právě naše škola se může pochlubit takovouto malou ZOO. V.Holubová Zkoumáme
Sedmáci v chovatelské učebně
Ve středu 30. května se naše třída podívala do chovatelského kroužku. Na pracovní listy, které nám dala paní učitelka, jsme vytvářeli ,,pětilístek“. Každá dvojice si vybrala šest zvířátek a ke každému jsme vymýšleli dvě přídavná jména, tři slovesa, větu o čtyřech slovech a pocit, který v nás zvířátko vyvolává. Na konci hodiny jsme si pochovali některá zvířátka .Hodina se nám velmi líbila, i přestože někteří z nás měli strach z korálovek.
Jana Blahutová a celá VII. třída
18.5. prožili třeťáci hodinu angličtiny ve zvířecí třídě. Zopakovali si číslovky, barvy, názvy zvířat – to vše ve větách. Zároveň si zkusili jednoduché povídání o tom, kde zvířata žijí a čím se živí. Byl s námi i nevidomý Tomáš Pompa, který si některá zvířátka “ pochoval “ a děti mu zvířátka popisovaly.
Během této výuky byla i legrace, hodina uběhla velmi rychle, ani se nám nechtělo odejít. A. Adámková
Kdy? 14. 6. 2012
Co? Český jazyk
S kým? 1. třída
Průběh aktivity:
1. Ve třídě – vzpomenout si, jaká zvířata jsou u nás dole u zvířat
2. Každému rozdán papír a v chovatelské třídě: přečíst – napsat – nakreslit alespoň 10 zvířat.
3. Shrnutí – zda jsme si vzpomněli na všechna zvířata
Žáci 5.třídy chodí do místnosti se zvířaty velmi rádi.Při jedné z návštěv si měly děti vybrat živočicha, o kterém vypracují referát.Referát neměl být složitý,měl obsahovat takové informace,které by byly všem dětem srozumitelné,které by řečník zvládl interpretovat co nejvíce zpaměti a kterými by uměl posluchače zaujmout a nakonec dát i kontrolní otázky na zjištění,jak ho ostatní vnímali,pochopili a zapamatovali si ,co bylo sděleno..A opravdu,hodina plná referátů proběhla a byla velmi povedená.Většina dětí přistoupila k zadané práci velmi zodpovědně a tak se páťáci dozvěděli mnoho zajímavostí o obyvatelích terárií a akvárií v této úžasné učebně.Odměnou za dobře odvedenou práci bylo kromě jedničky do ŽK, vypuštění freťáka Fredyho,který nám svým dováděním opět předvedl,jak vypadá zvířecí radost ze života.
.