Matematika u zvířátek
Páťáci řešili zvířecí slovní úlohy.
Prvňáčci počítali všechno možné… ouška, pavouky, nožičky…
Druháci řešili počet zvířecích nožiček násobilkou. Například jedna želva = 4 nohy, máme jich 6, takže 4+4+4+4+4+4+=24 neboli 4×6 = 24.
Ve čtvrtek 22.2.2024 proběhla na druhém stupni výuka matematiky netradičně v prostorách chovatelské třídy mezi zvířátky. Žáci využili akvária a terária jako pomůcku k řešení slovních úloh. Šesťáci pomocí délkových měřidel určili rozměry skleněných domečků našich zvířecích kamarádů a s těmito údaji pak opakovali výpočty obvodu a obsahu obdélníka a čtverce. Žáci 8.třídy zjišťovali, kolik m2 skla je potřeba na výrobu vybraného akvária/terária. A ti nejstarší počítali, jakou cenu zaplatí škola za vodu pro jedno akvárium během jednoho školního roku. Všechny žáky musím pochválit, pracovali pečlivě a se zájmem.
Mgr. Miroslava Sochová
Třeťáci zase počítali nožičky zvířátek ve školní ZOO.