V rámci úkolů z Recyklohraní plnily třídy březnový úkol :
Byl pošmourný zimní den, Katka s Honzou seděli v pokoji a přemýšleli, co dělat. Ven do toho nečasu se jim vůbec nechtělo, karty už si zahráli, ale do večeře zbývalo ještě několik hodin…
„Už to mám!“ vykřikli oba najednou. Bez dalších slov se rychle sklonili ke svým batohům a s potutelným úsměvem vytahovali cosi, co našli pod stromečkem, ale tomu druhému se ještě nepochlubili. Chvátali, aby byli tím, kdo ten tajemný předmět vytáhne jako první. Pak se začali bláznivé smát. Oběma ležel v klíně malý stříbrný předmět s několika málo „čudlíky“ a malou obrazovkou na zadní straně. Foťák!!! No jasně, budou se učit fotografovat! Honza přinesl z tatínkovy pracovny několik knih o umění fotografie. Chvíli v nich s Katkou listovali, pak si vzájemně ukazovali různé zajímavosti a nakonec se shodli, že aby dokázali dobře fotografovat, musí dokonale pochopit spoustu věcí. Jednou z nich je i světlo, jeho princip, druhy, intenzitu, odrážení, jeho vliv na fotografované předměty či osoby aj.
Katka s Honzou se rozhodli, že své teoretické znalosti uplatní v praxi a zkusí udělat několik fotek s různým druhem světla. V příručkách vyčetli, jak fotit slunce, svíčky, ohňostroj, světla aut i jiné světelné zdroje a dali se do práce. A co Vy? Pokusíte se také namalovat nebo vyfotit různé druhy světla?
A tak se do toho děti pustily a toto jsou výsledky:
dalecký drunecký heinrichová horčíková ptáčková světlo světlo1