VEČERNÍČEK 60
Téma večerníčku se dnes prolínalo celým dopolednem. Děti poznávaly večerníčky podle obrázků, později to zkusily jen podle úvodních znělek.
Poprvé si vyzkoušely programování včelek, každá měla dorazit od pohádkové postavy k jejímu písmenku. To se dětem opravdu líbilo. Poté jsme četli jména postaviček a spojovali se správným obrázkem. Geometrické tvary jsme si zopakovali pomocí ozobotů, počítali jsme a porovnávali pohádkové postavy. Poté jsme psali jejich jména. Závěrem jsme si zahráli pexeso. Dnešní čtenářskou gramotnost jsme si moc užili.
Prvňáčci z 1.A a Mgr. Jana Konopáčová
Naše úplně první gramotnost – a takové krásné téma, VEČERNÍČEK . Tak jsme si to pěkně užili: prohlíželi jsme večerníčkové knížky, hledali písmenka, která už umíme, složili si Večerníčka podle obrázkového návodu, podívali se na úplně první Večerníček z roku 1965, snědli večerníčkový perník od maminky Jonáška (děkujeme) a byli jsme úplně poprvé na školních tabletech – hledali jsme postavičky z večerníčků…prostě – pěkný pátek plný pohádkových postaviček .
Prvňáčci z 1.B a Mgr.Zdena Wagenknechtová
Druháci začali den vytvořením myšlenkové mapy, co vše o Večerníčku ví. Poté poznali jeho první vysílání i černobílého Robota Emila. Dalším úkolem bylo zjistit nejoblíbenější večerníčkovskou pohádku ve třídě a odpoledne u rodičů. Zvládli také alfabox pohádkových postav a pětilístek víly Amálky. V závěru dne jsme si zazpívali a osladili si den. Tak, všechno nejlepší k 60sátinám!
Druháčci a Mgr. Monika Srubková
Ve třetí třídě bylo hned od rána veselo. Sešlo se tam tolik pohádkových postav z večerníčků….Pat a Mat, vodník Česílko, Rákosníček, Krteček, Mach a Šebestová, Dorotka aj. Proto pohádkové dopoledne začali evokací, kdy sdíleli popisy svých pohádkových postav a pomocí myšlenkové mapy, kterou si společně vytvořili, si připomněli, co vše je napadne, když se řekne slovo VEČERNÍČEK.Dále děti využily metodu INSERT, kde četly a značily si, co už znají, co je nové, čemu nerozumí. V závěrečné části dopoledne následovalo tvoření, hry ukryté v QR kódech a reflexe. Děti vše shrnuly metodou pěti prstů.
Písnička „Večerníček“ nesměla chybět.
Byl to pro nás všechny moc hezký školní den .
Třeťáčci a Mgr. Jana Pancová
Večerníček-český fenomén, kultovní záležitost, kterou sledovaly celé generace dětí před spaním. Čtvrtá třída si přečetla o historii Večerníčka, pověděli jsme si o malíři Radku Pilařovi. Porovnávali jsme pohádky z šedesátých let s dnešními. Pracovali s knihami a dozvěděli se spousty zajímavých věcí. Samozřejmě jsme si poskládali typickou čepici z papíru.
Dopoledne s pohádkami se nám moc líbilo.
Čtvrťáci s paní učitelkou Konšelovou
V rámci projektového dne na téma Večerníček si žáci páté třídy připomněli známé a námi oblíbené postavičky, jako jsou Pat a Mat, Krteček, Bob a Bobek nebo Krysáci.
Společně jsme si povídali o významu Večerníčku v české kultuře a o tom, proč je oblíbený už po několik generací.
Četli jsme příběhy, hledali hlavní myšlenky a sdíleli své dojmy z oblíbených pohádek.
V matematické části děti řešily slovní úlohy, logické hádanky a kreslily geometrické domečky. Nechyběl ani interaktivní večerníčkový kvíz a video ukázky pohádek.
Páťáci, Denisa Qubbajové, Iva Stýblová
I šesťáci se dnes věnovali tématu. Celé dopoledne sdíleli vše, co z večerníčkových pohádek znají.
Šesťáci, Jitka Grosmanová
Sedmá třída se zapojila do projektového dne na téma „Večerníček slaví 60“. Během dne jsme pracovali s textem o historii a významu večerníčku, počítali jsme zábavné matematické úlohy a zahráli si lidské pexeso, které prověřilo naši paměť a znalost večerníčkových postav.
Pomocí interaktivních kvízů a osmisměrky na Lumio a blooket jsme si otestovali znalosti o tématu. Nechyběla ani vlastní tvorba – žáci psali originální příběhy a výtvarně zpracovali své oblíbené postavy. Den utekl jako voda a nezbývá než popřát: ,,Dobrý večer a dobrou noc.“
Veronika Zítková, Markéta Maříková
Večerníček u osmáků
V hodině čtenářské gramotnosti se osmáci vrátili v čase – až do doby, kdy televizní obrazovky ovládal Večerníček. Společně shlédli úryvek z nejstaršího večerníčku Kluk a kometa, a poté se pomocí tematické křížovky dozvěděli, kdo byl „otcem“ celého projektu. Správná odpověď zněla – Milan Nápravník.
Pak už dostali prostor pro vlastní fantazii. V rámci kreativní části hodiny tvořili vlastní příběhy pro děti. Největší úspěch sklidila originální pohádka s názvem Šílený, Široký a Slepý, která pobavila spolužáky, učitele ale i samotné autory!
Osmáci, Mgr. Miroslava Sochová, Veronika Pejpalová
Deváťáci slavili 60 let Večerníčku!
Devátá třída se v rámci čtenářské gramotnosti pustila do krásného tématu – slavili jsme totiž 60. narozeniny Večerníčku! Žáci zavzpomínali na svá dětská léta, kdy každý večer usedali k televizi, aby si užili svou oblíbenou pohádku před spaním.
Společně si připomněli známé postavičky z Večerníčku, sdíleli, který příběh byl jejich nejoblíbenější, a v menších skupinkách si jednu pohádku vybrali ke zpracování. Nechyběly pracovní listy, kde si procvičili nejen porozumění textu, ale i kreativitu.
Poté se pustili do kreslení – každá skupinka vytvořila komiks podle své pohádky a výsledkem byla nádherná nástěnka plná barev, vzpomínek a večerníčkové atmosféry.
Byl to zábavný i nostalgický den plný tvoření a radosti.
Deváťáci a AP Eva Houžvičková