Den vody

autor: | 30. března 2014 | Akce školy, Ekoškola

8.třída se Týdne vody účastnila v pátek 28.3.2014. V projektu Nevšední matematika všedního dne jsme se věnovali tematickému celku Provoz akvárií.

Počítali jsme,  kolik Kč zaplatí škola za vodu při její výměně v akváriích během jednoho měsíce a během jednoho roku.

 

DSCN3162 DSCN3166 DSCN3167 DSCN3170

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V rámci tématu v občanské výchově Naše vlast si žáci zasoutěžili ve znalostech českého vodstva. Aktivity jsme rozšířili i o vodní toky a plochy světa, provedli jsme srovnání, brainstorming a závěrečnou diskusi.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Žáci 6.třídy dělali v hodině fyziky laboratorní práci zaměřenou na objem kapaliny. K měření objemu pomocí odměrných válců použili vodu. Nejprve si ji napustili do kádinky a pak vždy část odlili do válce. V něm určovali objem vody v mililitrech.

Mgr. Sochová

LP - objem vody 006 LP - objem vody 009 LP - objem vody 013 LP - objem vody 014 LP - objem vody 015 LP - objem vody 017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dnes jsme splnili úkol Den vody. Projektík proběhl v hodině matematiky.

Děti pracovaly ve dvojicích. Typovaly, kolik vody se spotřebuje při různých činnostech v domácnosti, porovnávaly se správnými údaji. Dále jsme se seznámili se spotřebou vody při výrobě potravin. Potom jsme počítali slovní úlohy – s vodou ( potřeba vody na zalévání zahrady, kolik vody vykape z kapajícího kohoutku a porovnávali jsme velikosti jezer apod. V poslední úkolu žáci vytvořili výstup.

Liduška Kadlečková

Den vody 003 Den vody 008 Den vody 009 Den vody 013 (1) Den vody 013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na 22. března připadá Světový den vody. My čtvrťáci jsme si k němu vytvořili při hodině angličtiny s paní učitelkou Havránkovou krásný znak. Symbolizuje vodu, jídlo a energii. Práce nás moc bavila. Ondřej Kos

IMG_5468 IMG_5470

 

 

 

 

 

 

 

 

25. 3. 2014 – hodina Aj

Děti se podívaly na krátký film Water-Energy-Food, který byl anglicky mluvený. Dozvěděly se, jak je potřebná voda k pěstování , výrobě jídla, výrobě energií a energie zase ke zpracování vody.

Z přinesených obalů od potravin si vytvořily do sešitu graf na vodu, energii a jídlo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

DEN VODY VE 2.TŘÍDĚ

            Ve středu 26. března jsme ve 2. třídě věnovali tématu voda čtvrtou hodinu. S paní učitelkou Wagenknechtovou jsme si povídali o koloběhu vody v přírodě, potom jsme si povídali, kde všude můžeme vidět vodu. Když jsme vybarvovali obrázek, poslouchali jsme u toho skladbu Vltava českého skladatele Bedřicha Smetany a písně Prší, prší a Prší krásně. Na závěr jsme si ještě řekli, jak je voda potřebná a důležitá a kolik je potřeba vody k výrobě např. papíru, cukru a mléka.

Žáci druhé třídy a Gabriela Havránková

1  3 4 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den vody u prvňáků

Nejprve jsme si povídali o významu vody pro všechny živočichy a  rostliny. Pak jsme hledali místa, kde se setkáme s vodou doma i ve škole. S vodou se musí šetřit – to nám napovídají i tabulky u vodovodních kohoutků všude ve škole. Není pro všechny lidi na světě samozřejmé otočit kohoutkem a mít vodu.

Poslechli jsme si příběh kapičky Járy = koloběh vody v přírodě. Zahráli jsme si na kapičku Járu – nejprve tulení se k sobě jako pramínek. Pak chození po třídě = teče potůček, stojíme u sebe s rukama nahoře = rybník, chození po třídě a šustění = moře, vyskakování = vypařování, uzavřený kruh = mrak, tleskání = prší. Každý si pak svoji kapičku  Járu namaloval.

Bylo to úžasné, zábavné i poučné.

Mgr. Jana Mašková

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA